WARSZTATOWNIA:

Sukces jest dla ciebie Hawkins

Darmowa dostawa od 70 zł

AJURWEDA – jak dbać o siebie jesienią?

Jesień jest czasem bardzo szczególnym i zdecydowanie krytycznym, jeśli chodzi o stan zdrowia, obecny i przyszły. W tym okresie nieraz pojawia się kryzys – czy to fizyczny, czy psychiczny...

Lekka nerwowość, delikatny niepokój? Problemy z przystosowaniem się do nowego typu pogody po słonecznym lecie? Jest na nie sposób!


JESIEŃ Z AJURWEDĄ

Z perspektywy ajurwedy równowaga i zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu zależą od naturalnych zmian pór roku. Możemy minimalizować skutki tego procesu poprzez wprowadzenie zmian w naszej diecie – piszą autorki „Ajurwedyjskiej książki kucharskiej” i zdradzają kilka niezawodnych przepisów na zdrową jesień. Zalecenia te równoważą i łagodzą doszę vata i pomagają ustrzec się przed jej zaburzeniami.

Zaburzenia vata objawiają się w postaci suchej skóry, bolących stawów lub „trzaskających” kości, a także gazów czy zaburzeń nerwowych. Kiedy robi się chłodniej, wszystkie te objawy nasilają się. Czas na zmianę diety!


JESIEŃ – RÓWNOWAŻENIE DOSZY VATA


Z punktu widzenia ajurwedy jesień jest zimna, wietrzna, lekka i sucha. Te cechy bardzo zaburzają doszę vata. Prostym sposobem na osiągnięcie równowagi i obniżenie podwyższonej doszy jest spożywanie pokarmów mających w sobie element o naturze przeciwnej do tego, co wywołało zaburzenie – pisze dr Partap Chauhan, autor książki „AJURWEDA. Jak dbać o siebie i być zdrowym”.

Jesienna dieta powinna być cięższa i bardziej pożywna (zawierająca element ziemi). Warto kierować się jesiennymi kolorami – pomarańczowe dynie, czerwone buraki oraz inne brunatne bulwy, będą wspierać nasze ciała w utrzymywaniu właściwej temperatury.


CIEPŁE, SŁODKIE I KORZENNE

Jesienią zwiększamy w diecie ilość smaku słodkiego, słonego i kwaśnego oraz ilość pokarmów nawilżających, ciężkich i ciepłych. Staramy się wstawać wcześniej i wcześniej zasypiać – zgodnie z rytmem słońca. Warto pozwalać sobie na popołudniową drzemkę, a przed snem wypić kubek mleka – ze szczyptą cynamonu, kardamonu i gałki muszkatołowej.

Naturalna skłonność do gotowanych potraw jest niezbędna do ustabilizowania vata, zwłaszcza za sprawą spożywania produktów związanych z elementem ziemi, takich jak: gotowane ziarna, warzywa i lekkie białka. Nadchodzi dobry czas na pożywne zupy i pieczone warzywa.

Smacznego i ciepłego ucztowania!


AJURWEDA
Jak dbać o siebie i być zdrowym
dr Partap Chauhan

To kopalnia wiedzy dla wszystkich poszukujących naturalnych sposobów dbania o zdrowie. Dzięki tej książce: sprawdzisz, jakim typem konstytucji jesteś, poznasz najlepszą dla siebie dietę, rozpoczniesz oczyszczanie z toksyn naturalnymi sposobami, nauczysz się jak zwiększać swoją odporność, odkryjesz naturalne sposoby regeneracji, dzięki którym odzyskasz witalność, energię i wewnętrzny spokój.

Przejdź do książki




AJURWEDYJSKA KSIĄŻKA KUCHARSKA
Jak zdrowo żyć i dobrze się odżywiać
Amadea Morningstar, Urmila Desai

Dostarcza nowego spojrzenia na starożytną sztukę samoleczenia. Zawiera ponad 250 sprawdzonych, łatwych w przygotowaniu przepisów, stworzonych, by pomóc zachować witalność i energię przez długie lata. Oferuje szeroki wachlarz zindywidualizowanych receptur, dostosowanych do poszczególnych typów konstytucjonalnych - od orientalnych dań indyjskich aż po europejskie i amerykańskie specjały.

Przejdź do książki




AJURWEDYJSKA KUCHNIA DLA WEGAN
Jak odzyskać równowagę dzięki pożywieniu
Talya Lutzker

Książka stanowi wyjątkowe źródło wiedzy i inspiracji dla wegan i sympatyków weganizmu. Oferuje ponad 120 przepisów na pyszne i zdrowe potrawy równoważące poszczególne konstytucje. Uczy, jak zastąpić nabiał stosowany w tradycyjnej ajurwedzie równie wartościowymi odpowiednikami wegańskimi.


Przejdź do książki








Posted in Ajurweda Terapie Naturalne Aktualności  

11-10-2016

Ihr Kommentar wurde erfolgreich gesendet. Vielen Dank für Kommentar!
Dodaj komentarz
Nazwa:*
Email:*
Wiadomość:*
  Captcha
  Dodaj komentarz